Panggung

Googled “kuburan dakwat” and guess what i found? My old (and forgotten) blog at codeslave.com.This is the poem I salvaged from it, written in 2003. Excuse the cheesy BM.

Panggung

ya
memang aku orang terpinggir
terkebil menonton wayang gambar ini
tiket terlupa beli

ya
memang aku orang terpinggir
menggigil memegang payung ini
buat datuk menteri

ya
memang aku orang terpinggir
terlanggar tatasusila ini
nyanyiku tak berdiri

ya
seperti dosa
makruh pahala
ciptaan mahasuci manusia?


ya
seperti kusta
kurap celaka
darah baru luka nan lama

ya
memang aku orang terpinggir

1 Comment

Filed under poetic

One response to “Panggung

  1. pabila tutup mata kau berfikir
    pabila celik idea bertamu
    kau bukan orang terpinggir
    jika ya aku ada di sisi mu…

    -A-
    ku cinta mu

Leave a Reply

